6 saker att göra mellan passen på lägret

Återhämtningen är viktig när du är på träningsläger. Samtidigt kan det lätt bli så att du känner dig otålig mellan passen eftersom du är hemifrån och kanske inte har tillgång till dina vanliga distraktioner. Här kommer några tips på hur du kan roa dig:

Umgås med de andra deltagarna

En av de bästa sakerna med träningsläger är att du kan träffa nya vänner med samma intresse som du. Passa på att hänga med de andra deltagarna.

Läs en bok

Känner du inte för att vara social är en bok ett precis lika bra sällskap. Eftersom du förmodligen kommer att vara trött efter träningen är det bra att unna dig något lättläst och spännande.

Spela ett spel

Spel är fantastiska för att få tiden att gå. Du kan välja att vara social och spela bordsspel med andra, eller att spela spel på egen hand. I det senare fallet fungerar casinospel särskilt bra eftersom de går lätt att spela på mobilen, exempelvis https://speedycasino.net/ har ett välfungerande mobilcasino.

Skriv träningsdagbok

Hur har träningen gått hittills? Det är alltid bra att reflektera över och mellan passen kan du skriva ned hur du tyckte att det senaste passet gick, vad ni gjorde och annat som du vill hålla koll på. Är du en vän av kalkylark är det också ett perfekt tillfälle att uppdatera din statistik.

Yoga eller stretching

Har du lätt för att bli stel kan det vara bra att passa på att stretcha. Du kan antingen göra dina vanliga övningar eller följa ett yogapass som också ger dig lite styrka. Det finns många olika pass för Youtube framtagna för olika situationer, till exempel om cyklingen lämnat dig med stel nacke eller om vaderna krampar efter löpningen.

Ta en tupplur

Det finns många goda anledningar att ta en tupplur. Framförallt blir du på bättre humör men det är också ett bra sätt att se till att du är fräsch inför det sista passet för dagen.