Resevillkor

Följande villkor gäller för resor som säljs och marknadsförs av JoFre Sport AB. Skräddarsydda resor kan ha andra villkor för när anmälan och betalning ska ske.

Anmälan

Anmälan sker via mejl till info@jofresport.se. När anmälan inkommit skickas en faktura på anmälningsgiften ut, platsen och priset garanteras inte innan fakturan betalats. Om anmälningsavgiften betalas efter förfallodatum kan det innebära att resan sålts slut eller att priset behöver justeras. Slutbetalningen av lägret sker efter hemkomst.

Avanmälningar och avbeställningsskydd

OBS! Eftersom slutbetalning sker efter hemkomst kommer JoFre Sport att fakturera dig för mellanskillnaden om du avbokar så sent att vi har rätt att behålla mer än det du erlagt i anmälningsavgift.

  • Fram till en månad före avresa faktureras 5 % + ev. avgifter för flyg av resans pris minus anmälningsavgiften.
  • Från en månad till 15 dagar före avresa faktureras 15 % + ev. avgifter för flyg av resans pris minus anmälningsavgiften.
  • Från två veckor till 24 timmar före avresa faktureras 50 % av resans pris minus anmälningsavgiften.
  • Inom 24 timmar från avresa faktureras 75 % av resans pris minus anmälningsavgiften.

Reseförsäkringar

Reseförsäkring ingår ej i JoFre Sports läger. En begränsad reseförsäkring brukar ingå i hemförsäkringen, dubbelkolla med ditt försäkringsbolag. För att teckna en extra reseförsäkring rekommenderar vi Europeiska.

Alla våra deltagare uppmanas att alla skaffar ett European Health Insurance Card.

Resehandlingar

Ungefär 14 dagar före avresan skickar vi ut uppgifter om när och var du ansluter till resan. Den avresetid och plats som står på färdhandlingen gäller för resan.

Dubbelkolla alltid din bekräftelse och/eller biljett! Här finns alla uppgifter om resan. Om något skulle vara oklart eller inte överensstämmer med vad du har beställt är det viktigt att du kontaktar JoFre Sport omgående.

Var noggrann med att kontrollera att det står rätt för- och efternamn och att namnen är korrekt stavade (exakt som i ditt pass). De flesta flygbolag tar ut en avgift (ibland på 1000 kr eller mer) för namnbyten eller ändring av felstavade namn. Vi vill dock göra dig uppmärksam på att oftast godtar inte reguljärflygbolagen namnbyten eller ändring av namn som är felstavade. Vissa hotell godtar heller inte namnbyten, eller tar ut en avgift för detta.

Reklamation

Klagomål som inte framförts till reseledare på plats för att rättas till kan inte beaktas efter hemkomsten. Har problemet som klagomålet gällde inte kunnat rättas till under resan skall en reklamationsansökan vara JoFre Sport till handa senast 14 dagar efter avslutad resa.

Allergier

Personer med allergier eller andra särskilda behov får gärna höra av sig om detta, så undersöker vi i fall det skulle innebära något problem eller om vi kan lösa det.

Inställd resa

Om ett läger får för få anmälningar kan den bli inställd. Detta meddelas senast dagen då anmälningstiden går ut. Vid inställt läger återbetalas hela anmälningsavgiften.

Resegaranti.

JoFre Sport AB har full statlig resegaranti ställd hos Kammarkollegiet.

Mer information eller frågor

Har du ytterligare frågor kontakta oss via vårt e-postformulär eller ring:

Joakim Berggren på 0702-751777